سامان جمیل پناه کیست؟

سامان جمیل پناه

از چهرهای شناخته شده در صنعت گردشگری و هتلداری ایران و گرجستان می باشد.
سامان جمیل پناه دانش آموخته رشته هتلداری و مدرس رشته هتلداری نیز می باشد.

سامان جمیل پناه
سامان جمیل پناه کیست؟

سامان جمیل پناه از مدیران خوش فکر و توانمند در صنعت هتلداری کشور می باشد.
سامان جمیل پناه از مدیران سابق گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی بوده که با توجه به مدیریت عالی و سود آوری هتلهای مربوطه به مدیر جوان جهادی در سازمان مشهور می باشد و چندین بار به عنوان مدیر نمونه و خلاق گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی منتخب گردیده.

1 نمونه از گواهی نامه های سامان جمیل پناه

 


سامان جمیل پناه در کارنامه کاری خود مدیریت رستوران آپادانا هتل داریوش کیش،مدیریت داخلی هتل جهانگردی سنندج ، مدیریت داخلی هتل جهانگردی کرمان ، مدیرعامل هتل جهانگردی میگون تهران ، مدیرعامل هتل جهانگردی چلندر نوشهر،مدیرعامل هتل ۴ ستاره آشتی سلیمانیه عراق ، مدیرعامل هتل ۵ ستاره لیپار چابهار، راه انداز و بهربردار رستوران کوکو لانژ جزیره کیش،مالک و مدیرعامل شرکت گردشگری ،هتلداری گلدن تریپ جرجیا، مالک و مدیرعامل هتل چهارستاره ویو لیک گرجستان را دارد .سامان جمیل پناه مدرس و موئلف کتاب های آموزشی هتلداری نیز می باشد.

سامان جمیل پناه به عنوان مدیر نمونه از طرف مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار ، مدیرعامل گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی ، مدیر عامل میراث فرهنگی مازندران،معاونت گردشگری منطقه آزاد کیش،
معاونت آموزش استانداری کردستان انتخاب و تقدیر و پاداش دریافت نموده.
می توان از سامان جمیل پناه به عنوان یکی از مدیران جوان و موفق با آینده درخشان در صنعت هتلداری کشور یاد کرد.
سامان جمیل پناه مالک موسسه و آژانس هواپیمایی راسان و سامان گستر نیز می باشد.
جمیل پناه در صنعت مدیا نیز فعالیت درخشانی داشته است.

سامان جمیل پناه
متولد ۵ دی ۱۳۶۳
واصالت کرمانشاهی دارد
در مقطع کارشناسی ارشد گردشگری و دکترای هتلداری تحصیلات خود را به اتمام رسانده.
سامان جمیل پناه از مدیران با سابقه گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی زیرمجموعه صندوق بازنشستگی بوده .
سامان جمیل پناه علاوه بر مدیریت هتلهای ۳ ،۴ و ۵ ستاره داخلی و خارجی سابقه تدریس رشته هتلداری و موئلف کتاب های آموزش هتلداری را در کارنامه شغلی خود دارد.

 

سامان جمیل پناه متاسفانه در سال ۱۴۰۰ دچار مشکلات شخصی و جسمانی شد که به همین دلیل چندسالی از فعالیت در صنعت گردشگری و هتلداری دور شد .
سامان جمیل پناه با توجه به بیماری و مشکلات شخصی اش از سال ۱۴۰۰ در صنعت گردشگری و هتلداری کم کار شد و متاسفانه فرد سودجویی به نام سامان جمیل پناه در فضای مجازی جهت تخریب این چهره موفق در صنعت گردشگری و هتلداری با ساخت صفحه مجازی فیک و درج مطالب فیک و غیر واقعی شیطنت نموده که از طریق مراجع قانونی وکلای جمیل پناه پیگیری نمودند.
البته همچنان نام سامان جمیل پناه در میان دانشجویان و فعالان صنعت گردشگری و هتلداری درخشان و ماندگار است.

نمونه محتوایی نوشتاری سامان جمیل پناه

مهندسی منو رستورانها از نگاه متخصصین

…………………………………………………
•  شما منو رستوران خود را چگونه نوشته اید ؟ هر آن چیزی که سر آشپزبه شما پیشنهاد داده است در منو گنجانده اید و یا بر اساس اصول منو نویسی رستوران اقدام به این کار نموده اید ؟ منظور از مهندسی منو نوشتن خود منو رستوران نیست بلکه افزایش سود آوری رستوران از طریق ترقیب میهمانان به خرید بوسیله منویی که به دستشان میدهید میباشد . برای نوشتن خود منو اصولی باید در نظر گرفته شود که در مقاله بعدی راجع به ان توضیح خواهم داد اما در این مقاله به مهندسی منو میپردازیم . ابتدا اجازه دهید یک تعرف کامل و جامع از مهندسی منو داشته باشیم .

•  عموما مهندسی منو در مشاغل مربوط به میهمانپذیری کاربرد دارد اما میتوان آن را به تمامی مشاغلی که در ان مشتری دارای حق انتخاب میباشد تعمیم داد . به صورت کلی مهندسی منو به معنای افزایش سود آوری سازمان از طریق ترغیب مشتریان به خرید آنچه شما میخواهید آنان بخرند و دلسرد نمودن مشتریان برای خرید آنچه شما نمیخواهید آنان بخرند میباشد .

اما تعریف رسمی مهندسی منو به شرح زیر است :
هنر و علم به حداکثر رساندن سود اوری از طریق طراحی و در نظر گرفتن مواردی مناسبی که میباید در منو قرار گیرد
مهندسی منو شامل چهار حیطه اساسی میباشد
روان شناسی (ادراک ، توجه ، احساسات/تاثیر پذیری)
مدیریت حسابداری ( محاسبه حاشیه سود و قیمت تمام شده هر واحد غذا)
بازاریابی و استراتژی ها (راهبرد ها) شامل قیمت گذاری و ترفیعات فروش
طرح گرافیکی (طرح بندی و نوشته ها)

روان شناسی مهندسی منو :

ادرات و توجه تصویری عضو جدایی ناپذیر تاثیر گذار بر میهمانان برای خواندن منو میباشد . بیشتر منو ها در قالب های بصری زیبا ارائه میشوند اگرچه برخی از اقلام روزانه به صورت شفاهی به میهمانان توضیح داده میشود . اصول مهندسی منو از نظر روانشناسی بر نحوه افزایش توجه خواننده منو از طریق مرتبط سازی و دسته بندی اقلام درج شده در منو تمرکز دارد.

این نحوه دسته بندی اقلام در صفحات مختلف و مرتب سازی ان به تئوری نقاط شیرین (sweet spots) معروف میباشد اینکه این تئوری از کجا امده است کسی نمیداند اما اولین بار توسط Kelson, A. H در مقاله ای تحت عنوان ۱۰ فرمان برای نگارش یک منو موفق در سال ۱۹۹۴ عنوان شد. به عنوان مثال در تصویر زیر بنگیرید چشم شما به صورت ناخودآگاه از شما ۱ به سمت ۷ موارد را دنبال میکند . برای بحث در مورد نقاط شیرین یک مقاله جداگانه لازم است اما بحث جالبی است که مبنی دقیق علمی ندارد اما تاثیر گذار است.

سامان جمیل پناه

یک دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *